dinsdag 10 februari 2009

Bug in ASP.NET ReportViewer van Microsoft


Oplossing
Vandaag (4 maart 2009) heb ik reactie gekregen op mijn feedback. Microsoft heeft het probleem opgelost in Cumulative update package 9 for SQL Server 2005 Service Pack 2 en Cumulative update package 1 for SQL Server 2005 Service Pack 3.

Ik heb in eerste instantie SQL Server 2005 Service Pack 3 geïnstalleerd. Hierna bleek het probleem al direct opgelost te zijn. Óf de Cumulative update package 1 zit al in SP3 óf de installatie van SP3 lost het probleem zelf al op!

Update (9 maart 2009): helaas heeft de update naar SP3 op de (64 bits) productie server niet tot hetzelfde resultaat geleidt. Ook de Cumulatieve Update 1 voor SP3 heeft niet geholpen. Microsoft heeft me gewezen op een blog artikel van Brian Hartman. Ik heb alle updates geïnstalleerd die Brian in zijn artikel noemt (behalve de update voor SharePoint, want daar heb ik in mijn project niets mee te maken), maar ook dit heeft niets geholpen. Ik zal dit opnieuw aan Microsoft melden.

Wordt vervolgd...


In het ReportViewer control van Microsoft, waarmee rapporten van SQL Server Reporting in een web applicatie bekeken kunnen worden , zit een bug.

Indien de beveiligingsupdate voor ActiveX Killbits voor Windows XP (KB956391) is geïnstalleerd op de client computer (in mijn geval Windows XP SP3 met Internet Explorer 7) dan functioneert het printen van een rapport niet meer.
Hierbij volgt dan de volgende foutmelding: "Unable to load client print control". Wanneer je de betreffende update verwijderd, dan is het probleem weer opgelost.

Ik heb hiervoor een bug rapport bij Microsoft Connect ingediend. Je kan deze 'feedback' hier volgen.
Ik houd jullie op de hoogte !!!

1 opmerking:

Unknown zei

Al een oplossing gevonden? Ik ben er ook naar op zoek..

Sietse